STORY

"Ik wist dat ik me niet zou vervelen"

NAAM

Abdourahmane Sow

FUNCTIE

Chief Data Officer

LEEFTIJD

31 jaar

PASSIESPORT

Voetbal

NAAM

Abdourahmane Sow

FUNCTIE

Chief Data Officer

LEEFTIJD

31 jaar

PASSIESPORT

Voetbal

"Ik wist dat ik me niet zou vervelen, de topics zijn divers en steeds vernieuwend"

Toen ik in 2019 bij Decathlon begon, ontdekte ik een veel bredere wereld dan ik me had voorgesteld. Ik was de eerste data-analist in België en moest al snel aan de slag met verschillende projecten, van marketing en "finance", tot supply en immobiliën. Een van mijn eerste uitdagingen? De beste gebieden bepalen om nieuwe winkels te openen aan de hand van data-analyse. Ik besefte meteen dat je bij Decathlon overal mee te maken krijgt, en dat maakt de job boeiend.
vrouwen man laptop brainstorming

MEEGROEIEN MET HET BEDRIJF

"Bij Decathlon krijgen we het vertrouwen en worden we aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen."

Toen ik aankwam, werkte ik alleen in het data-team. Nu hebben we een team van ongeveer tien mensen en heb ik geleidelijk aan de rol van leader opgenomen. Deze ontwikkeling heb ik te danken aan de Decathlon-cultuur: hier worden initiatieven en engagement gewaardeerd. Natuurlijk was het een uitdaging, maar ik had altijd de vrijheid om te blijven leren, testen en bouwen. Ik weet niet zeker of ik ergens anders zo snel dat niveau van verantwoordelijkheid zou gevonden hebben. 

EEN TOEKOMST IN BEWEGING

"De projecten evolueren voortdurend, vervelen doe je je nooit"

Wat me na zes jaar nog steeds hier houdt? Het steeds blijven innoveren en de tastbare impact van mijn werk. Bij Decathlon België lopen we vaak voorop met thema's zoals de marketplace of de circulaire economie, en onze oplossingen bereiken ook de andere landen. Elke dag verkennen we nieuwe manieren om data te gebruiken om de klantenervaring te verbeteren en onze processen te optimaliseren. Hier analyseren we niet alleen cijfers: we ondernemen actie en bouwen aan de sportwereld van de toekomst.

EEN TOEKOMST IN BEWEGING

"De projecten evolueren voortdurend, vervelen doe je je nooit"

Wat me na zes jaar nog steeds hier houdt? Het steeds blijven innoveren en de tastbare impact van mijn werk. Bij Decathlon België lopen we vaak voorop met thema's zoals de marketplace of de circulaire economie, en onze oplossingen bereiken ook de andere landen. Elke dag verkennen we nieuwe manieren om data te gebruiken om de klantenervaring te verbeteren en onze processen te optimaliseren. Hier analyseren we niet alleen cijfers: we ondernemen actie en bouwen aan de sportwereld van de toekomst.
man vrouwen meeting laptop glimlach
team winkel fun vrouwen mannen

Sport met ons mee, vind hier je droomjob !

Vertel ons wat je interesseert, laat je gegevens achter en we sturen je alle gewenste vacatures door.